Nieuwsupdate

6 oktober 2017

Beste leden,

Zoals de foto’s op de site laten zien is de competitiestart goed verlopen. De actie rondom Sportiviteit en Respect was een groot succes en wethouder Hans Kokke was erg onder de indruk. Ook 013-sport heeft hierover bericht en we gaan gedurende dit seizoen nog meer hiervan horen.  Onze dank voor de organisatie. Op zondag was hoofdsponsor Blicon te gast en na de officiële ondertekening zagen zij het eerste team in een spannende wedstrijd de overwinning binnen slepen. Prima!

We merken, dat er steeds meer interesse is in officiële clubkleding en het logo. We willen er graag op attenderen dat de variant met de jaartallen het officiële logo is en dat de variant zonder de jaartallen alleen gebruikt wordt op kleding e.d. Mocht er iemand zijn, die interesse heeft om één van de teams van trainingspakken, tassen, inloopshirts etc. te voorzien, dan verzoeken wij de leider van dat team of de sponsor zelf, om contact op te nemen met het hoofd van de sponsorcommissie Aura Laumen (a.laumen@skynet.be ). Dit geldt natuurlijk ook voor reclameborden, de tv schermen etc. Ken je iemand die wellicht interesse zou hebben om onze club te sponsoren geef het dan a.u.b. ook even bij haar door. Wil je zelf iets leuks bestellen? Ga dan eens kijken in de webshop. De link staat op de site.

Helaas hebben we nog geen positief nieuws te melden over de tijdelijke kleedkamers en de verlichting op veld 3. Feitelijk kunnen we alleen melden dat: “de gemeente dit in behandeling heeft en er haast mee maakt”. Hoe onbevredigend dit ook is, we zullen er nog even mee moeten dealen. Dit houdt in, dat een aantal van onze teams op zaterdag in de tenten om moet kleden en dat we op donderdagavond een ernstig veldtekort hebben bij de senioren. Voor de senioren geldt, dat iedereen in zal moeten schikken en dus een half veld (of minder) voorlopig het maximum is. Ook het oude trainingsveld (veld 7) wordt ingezet en verder appelleren wij aan onze leden om er met gezond verstand samen uit te komen. Wil je zeker zijn van genoeg ruimte? Kijk naar het trainingsschema op de site, dan zie je dat iets verschuiven in tijd al wonderen kan doen. DIT IS ALLEEN MOGELIJK IN OVERLEG MET HET BESTUUR (via Erwin Smolders – erwin@impulze.nl).

Onze trouwe terreinmedewerkers zijn ondertussen druk bezig om de boel verder op orde te brengen. Het oude scorebord wordt verwijderd en vervangen door de veel nieuwere versie van het RKTVV-terrein. Ook worden in de komende weken alle reclameborden van NOAD en RKTVV naar dit complex gehaald en opgehangen bij de velden. Tenslotte is het gelukkig regelmatig (zoals op de donderdag clubavond) gezellig druk. Daarom zal er aan de kantine een grote tent geplaatst worden zodat we meer ‘binnen’-ruimte kunnen creëren. De hoofdingang wordt dan weer automatisch de 2e deur. Tenslotte maken we ons zorgen over de veiligheid. Weldra worden er 2 verkeersdrempels voor de kantine geplaatst om de snelheid laag te houden. Daarnaast begrijpen wij de onmogelijkheid om soms een parkeerplek te vinden en de vindingrijke plaatsen die bedacht worden. We willen wel aangeven dat de situatie niet te onoverzichtelijk mag worden, omdat anders de veiligheid in het geding is. Parkeren op de parkeerplaats en langs het kanaal (beide kanten) is prima, maar op het smalle pad naast en achter de kantine of plomp voor de poort kan echt niet.

Na de eerste competitiedag is er vanuit de jeugdspelers het dringende verzoek gekomen om roken rondom de velden te verbieden. Het bestuur vindt dit een erg verstandig idee van onze spelertjes en gaat hiermee aan de slag. Zeg nou zelf, de jeugd wil sporten en dit zonder in de rook van de volwassenen te zitten of te voetballen, dat is toch logisch? De regels omtrent het rookbeleid (en alcoholbeleid) hangen reeds in de kantine en daarop staat, dat roken in alle binnenruimtes en op het veld verboden is. Het bestuur voegt hier nu officieel aan toe, dat er binnen 10 meter van dug-outs niet gerookt mag worden. We vragen iedereen van leiders tot ouders om hier een oogje mee in het zeil te houden. Onze kinderen vragen hierom! Op de ledenvergadering (30 okt.) gaat het bestuur het voorstel aan jullie presenteren om op ZATERDAGEN het gehele complex rookvrij te maken m.u.v. het terrasdeel voor de kantine.

Tenslotte het vrijwilligersbeleid. Hierbij zijn vorderingen gemaakt. Veel teams hebben 1 of meerdere mensen die taken binnen de club opgepakt hebben. Mooi! Maar het aantal aanmeldingen voor de kantine blijft helaas achter. We willen graag de kantine openhouden voor onze leden, maar zonder aanmeldingen zullen we de openingstijden moeten gaan beperken. Als ieder seniorenteam een paar keer per jaar een tweetal voor een bardienst aanmeld zijn we compleet uit de problemen. Kleine moeite toch? En nog reuze gezellig ook! Aanmelden bij het hoofd kantinezaken: Ton Brenders (ton.brenders@home.nl)

Tot onze schrik heeft er van dinsdag- op woensdagnacht een inbraak voorgedaan bij de kantine. Met erg grof geweld is er toegang verschaft tot het secretariaat, de kantine en de keuken. Aangezien de (oude) computer met rust gelaten is en de beamer nog hangt is men blijkbaar op geld uit geweest… Een domme zet, want contant geld is er in een kantine (die haast buiten de stadsgrens in een onbewoonde zone ligt) natuurlijk niet. Dus afgezien van een paar kapot gevallen flessen is de financiële schade voor de club miniem. Wel is Ad vd Bruggen zijn aktetas met draaiboeken ook kwijt. De schade voor de gemeente (als eigenaar) is ondertussen enorm en het is maar de vraag hoe en wanneer dit hersteld gaat worden. Daarnaast is het natuurlijk ook een tragedie voor alle vrijwilligers die dag in en dag uit bezig (geweest) zijn om alles op het complex mooi te maken. Laten we hopen, dat dit niet meer voorkomt.

Mocht u vragen hebben of suggesties ter verbetering dan horen we dit graag via info@fc-Tilburg.nl

Tot gauw!

Het bestuur

PS: Wie is nou eigenlijk wie? Bekijk de foto’s op de site!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *